מבצע ביקורות ניהול ספרים נערך בערים כפר סבא, רעננה, הוד השרון והרצליה, על ידי פקיד שומה כפר סבא. המבצע התרכז בעסקים בענפי המסחר ונותני השירותים, ובמסגרתו נבדקו 91 בתי עסק, מתוכם נמצא כי ב- 12 לא רושמים הכנסות כחוק.
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
במסגרת הביקורות, הגיעו המבקרים לחנות לציוד ספורט ברעננה. במהלך הביקורת מצאו המבקרים תשלומים באשראי ממכירות באינטרנט שלא תועדו, על סך כולל של 29,966 שקלים. לשאלת המבקרים מדוע לא תיעד תשלומים אלו, ענה העובד: "לא הספקתי לרשום". תגובה דומה שמעו המבקרים בביקורת בחנות צילום ואלקטרוניקה בעיר הרצליה, במהלכה נמצא כי בעל העסק לא רשם את הכנסותיו כחוק. כנשאל על כך, ענה: "אין לי מושג מדוע.. אולי לא הספקתי".
בחנות ירקות בהוד השרון, ערכו המבקרים קניית ביקורת מקדימה. לאחר מכן, כשעלה בעת הביקורת כי הקנייה לא נרשמה בקופה, שאלו את בעל המקום מדוע לא רשם אותה בספרים כנדרש. בתגובה ענה: "לא ידוע לי על קנייה כזו! אני רושם כל דבר". בביקורת אחרת, בחנות מתנות בעיר הרצליה, עלה מבדיקת חשבון אפלקציית פייבוקס כי העברות שהתקבלו באמצעות האפליקציה לא נרשמו בספרי העסק. בתגובה ענה בעל החנות: "לא שמתי לב".
מבצע הביקורת, נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ולשימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.