בדירוג מקומות העבודה שבהם מעניקים לעובדים את המתנות היקרות ביותר לראש השנה, מובילים אלו שיש בהם ועדים גדולים וחזקים, בהם מתן השי מעוגן בהסכמים קיבוציים (יש לקחת בחשבון כי נתוני השי הם ממוצעים ומשתנים באותו מקום העבודה לפי אחוז המשרה, ותק ושיוך ארגוני).
2 צפייה בגלריה
מפעל טבע בכפר סבא (צילום: עמית שעל)
מפעל טבע בכפר סבא (צילום: עמית שעל)
מפעל טבע בכפר סבא (צילום: עמית שעל)
במקומות עבודה עם ועד עובדים מאורגן, מימון רכישת השי לחג יתחלק בדרך כלל בין ההנהלה לעובדים, בשיעור שינוע סביב 80%-20% בהתאמה, בעוד שבמקומות עבודה ללא ועד, ההנהלה תממן את כל תקציב השי לחג - לרוב בסכומים נמוכים יותר.
כך, את המקום השני ברשימה הארצית אחרי מפעלי ים המלח עם 2000 שקלים תפסו עובדי המטה של חברת טבע בפתח תקווה, שם השי הממוצע עמד על כ-1,600 שקל ואילו מפעל טבע תעשיות בכפר סבא, הגיעה למקום השלישי ברשימת המתנות לחגים עם שי בשווי ממוצע של כ-1,400 שקל.
יו"ר ועד העובדים, אלירן קוזליק, מסביר כי השי, שניתן ל-1,400 העובדים המאוגדים בהסכם הקיבוצי, כולל כרטיס בשווי 700 שקל או מתנה בשווי זהה מהנהלת החברה; כשהוועד מעניק בנוסף אפשרות לבחור בין תווים של ישראכרט בשווי 400 שקל למתנה ששוויה 700 שקל ומעלה, כמו מוצרי טקסטיל ועוד.
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
לדברי קוזליק, "מחג לחג אנחנו משפרים ומפתיעים את העובדים במתנת החג, ומאפשרים בחירה של המתנה המועדפת עליהם. אסור לשכוח, ולצערי יש כאלה ששכחו, שמי שהביא את טבע להישגים לאורך השנים - שבזכותם בכירים נהנו מבונוסים ושכר בלתי נתפס - הם העובדים. העובדים הם המשאב האנושי היקר ביותר, וחייבים לשמר ולטפח אותו. כך אנו עשינו, עושים וכמובן נמשיך לעשות"