הכתבה פורסמה לראשונה ב ynet. כתב: גד ליאור.
מחירי הסיגריות האלקטרוניות צפויים לטפס: במשרדי האוצר והבריאות כבר החליטו להעלות את המס על הסיגריות הללו, זאת לאחר שרק לאחרונה הועלה גם המס על טבק לגלגול. לאחר הבחירות, בכוונת משרד האוצר להציע במסגרת הצורך להעלות מיסים, להעדיף העלאת מס גם על הסיגריות. מהשוואה שנעשתה רק לאחרונה עולה הנתון המפתיע: המס על הסיגריות בישראל דווקא נמוך יחסית לעומת רוב מדינות המערב.
שר האוצר, משה כחלון, מתנגד בתקיפות להעלאת מיסים. גם שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, איש מפלגת כולנו עד לאחרונה ומקורבו של השר כחלון, אמר בכנס רואי החשבון שהתקיים בתחילת השבוע, כי יש להעדיף קיצוצים בתקציב המדינה על פני העלאות מיסים "שאנחנו מתנגדים להם בתקיפות". אולם גם אם כחלון יהיה שר האוצר בממשלה הבאה, ככל הנראה לא יהיה מנוס מכך.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
למרות התנגדו של כחלון, בכירי משרד האוצר בראשות נציגי רשות המיסים, דנו לאחרונה בהטלת מס גם על הסיגריות האלקטרוניות. זאת מישום שעל פי הערכות, המס על טבק לגלגול יכניס בשנה לקופת המדינה יותר מחצי מיליארד שקל, ומיסוי הסיגריות האלקטרוניות יכניס עוד סכום גבוה דומה לקופת המדינה המצויה בגירעון גדול.
עד כה, לא הושוו המיסים על סיגריות רגילות וסיגריות אלקטרוניות, ועד לאחרונה נמכרו הסיגריות האלקטרוניות ללא כל מגבלות גיל ולכל מי שביקש לרוכשן בכל כמות שהיא. לפני חודשים אחדים אושר חוק להגבלת הפרסום והשיווק של מוצרי טבק ובמסגרתו הוחלו על הסיגריות האלקטרוניות כל הכללים החלים על סיגריות רגילות, בהם איסור מכירה לקטינים ואיסור עישון במקומות ציבוריים.
כעת דנים במשרדי האוצר והבריאות בשאלה הקשורה גם לנזק שבעישון סוגי הסיגריות השונים, ותוהים האם יש להטיל מס שווה על הסיגריות הרגילות והאלקטרוניות.