גיל שלם, תושב העיר, זכה השבוע בפיצוי של 27 אלף שקל בתביעה שהגיש נגד חברת מטרופולין באזור השרון, על מקרים רבים של נסיעות אוטובוס שלא בוצעו, או יצאו באיחור.
1 צפייה בגלריה
צילום: יוגב עמרני
צילום: יוגב עמרני
צילום: יוגב עמרני
שלם, שייצג את עצמו, תבע את חברת האוטובוס בבית דין לתביעות קטנות ומשלא הגיעו להסכמה בין הצדדים הגיע התיק לבית משפט השלום, שם פסק השופט אלדד נבו כמעט את מלוא סכום התביעה (כ-33 אלף שקלים). על פי כתב התביעה, מדובר ב- 39 איחורים ונסיעות שלא בוצעו או התאחרו בין השנים 2015-2016, שגרמו עוול רב לתושב, המשתמש בתחבורה הציבורית לצורך עבודתו ופרנסתו.
התובע ערך רישום מדויק של כל האיחורים והחיסורים של האוטובוסים, דבר שהקל על מהלך הראיות במשפט. מנגד, טענה הנתבעת, חברת מטרופלין באמצעות עו"ד דקלה עוז, כי 6-7 דקות לא נחשבות איחור, וכי קיים מחסור בכח אדם וישנן בעיות לוגיסטיות לעיתים שמקשות על ההגעה בזמן.
השופט לא קיבל את טענות מטרופולין: "על מטרופלין המעניקה שירות ציבורי בעל חשיבות מהמדרגה הראשונה לדאוג לקיומם של התנאים שיבטיחו מתן שירות סדיר, גם בתקופות חגים וגם במחיר כלכלי של גיוס כח אדם נוסף במחיר גבוה..".
השופט קבע כי יש לפצות את תושב העיר, התובע, בכל אחד מהמקרים על בזבוז זמן משווע ועוגמת נפש. עוד הוסיף השופט כי הוא מקווה שפיצוי זה יבהיר לחברת מטרופולין "את משמעות מחדליה ויהווה גורם מרתיע בעתיד".
גיל שלם: "אני מקווה שזה אכן יהווה גורם מרתיע ואני מאוד מקווה שפרסום המקרה יעודד אחרים לתבוע, כדי שאולי המצב ישתפר".
מדוברות מטרופולין נמסר בתגובה: "חברת מטרופולין מוציאה מידי שבוע כ-30 אלף נסיעות תחבורה ציבורית. מטבע הדברים, על אף הקפדה גבוהה על זמני הנסיעות ויציאת האוטובוסים, ייתכנו תקלות במתן השירות. בתוך כך חשוב להדגיש כי הנוסע תיעד כ-30 נסיעות בטווח של למעלה משנתיים, ועל כן מדובר במקרים חריגים, שאין בהם כדי להעיד על טיב ואיכות השירות שמעניקה החברה מידי יום למאות אלפי נוסעים".