מי מאיתנו לא משתמש מעת לעת במשפטי מוטיבציה מחזקים? משפטי החיזוק הללו מרמזים לרוב על החלומות שלנו, והרצון העז להגשים אותם. בכל אחד מאיתנו חבויה תשוקה אמיתית שבוערת בו והוא רוצה להגשים. אבל לרוב, בטבע שלנו כבני אדם, אנו נשארים באזור הנוחות, מפחדים לצאת ולהגשים.
4 צפייה בגלריה
בלינדה תכשיטי just believe
בלינדה תכשיטי just believe
תכשיטי just believe
בלינדה אשכנזי כבר חשבה לקעקע על עצמה אחד מהמשפטים הללו, אך שיחה ספונטנית עם אביה, שכללה רעיון מקסים שלא נוגד את רוח הדת, הביאה אותה בסופו להקים את אחת מהעסקים הייחודיים ביותר בתחום התכשיטנות. 'פשוט תאמין' והיקום כבר יסדר לך. ולפעמים, אפילו היא לא מאמינה עד כמה היקום 'סידר' לה.
"נולדתי בוונצואלה, ובגיל 11 איבדתי את אמא שלי", מספרת אשכנזי בראיון מיוחד שקיימנו עימה. "כעבור חצי שנה עלינו לישראל והתאחדנו עם משפחה נוספת שהייתה לנו כאן". למרות הקשיים המובנים שחוותה האב, אחרי פטירת האם וההתאקלמות במדינה החדשה, מספרת בלינדה על האופטימיות הבלתי נגמרת של אביה. "אבא ראה את העולם דרך 'משקפיים ורודות', ותמיד מצא את הנקודה החיובית בכל דבר" היא אומרת.
4 צפייה בגלריה
בלינדה תכשיטי just believe
בלינדה תכשיטי just believe
תכשיטי just believe
כמו בכל תסריט טוב, גם בחייה של אשכנזי היא יצאה מאפילה לאור גדולה. "בגיל 25 הייתי בעלת זיכיון בעסק שלא הסתדר. עזבתי את הזיכיון והתחלתי לחפש את עצמי" היא נזכרת. "רציתי לעשות קעקוע עם המילים just believe שמסמלות עבורי את הכוח והרצון להמשיך הלאה ולא להוריד את הראש – אותה אופטימיות שבה גדלתי ועל פיה חונכתי".
אשכנזי, שמגיעה ממשפחה מסורתית, שבה הקעקועים פחות מקובלים, התיישבה לשיחה עם אביה. "אבא שלי היה יצרן עורות מדהים. הוא נתן לי עצה שלימים תתגלה גם כשליחות שלי. 'במקום לחרוט על הגוף שלך, תחרטי על מתכת'", אומרת בלינדה.
"לקחתי חתיכת מתכת בציפוי זהב ועליה חרטתי את המילים just believe. לאחר מכן הצמדתי את המתכת לרצועת עור ורודה ויצרתי לעצמי צמיד שהיה מנצנץ בשמש", היא מספרת על תולדות הצמיד הראשון שלה. "הייתי בקשר עם כמה מובילי דעה שהתלהבו מהצמיד שלי ורצו שאכין להם גם צמידים כאלו", ומשם הכל היסטוריה.
לפני עשור פתחה בלינדה את הסטודיו הראשון שלה בביתה וההצלחה הייתה גדולה. "היו תורים ארוכים וכללו לקוחות כמו עיתונאיות ומובילות דעת קהל שפשוט עשו שיווק למוצר בעצמן" היא מספרת עד היום בהתרגשות גדולה. "פתאום הבנתי שאני מנהלת עסק שנולד בכלל בטעות. הוא בא מתוך הרצון שלי פשוט לעשות טוב לסביבה. לגרום לכמה שיותר אנשים לחייך".
4 צפייה בגלריה
בלינדה תכשיטי just believe
בלינדה תכשיטי just believe
תכשיטי just believe
(צילום: תכשיטי just believe)
צמידי just believe החלו לצבור תאוצה ומשם הבינה אשכנזי שהיא מוכנה להתפתח לצמידים נוספים. "הייתי חושבת על האג'נדות שלי ומביאה אותן לצמידים", היא אומרת, וההרגשות נשמעת בקולה. "יש לי לקוחות ממעמדות גבוהים בחברה הישראלית שמספרים שבסופו של דבר, הפריט שהכי מרגש אותם, הוא שרשרת או צמיד עם משהו שהם מתחברים אליו. זה מקסים בעיניי שאלו הפריטים הכי נחשבים עבורם".
כיום, מספרת בלינדה, תהליך יצירת הצמיד הוא סוג של 'ספת פסיכולוג'. "אנשים מגיעים אליי לחנות בנווה צדק. אני מכינה להם קפה ומשוחחת איתם ומתוך זה אני מעצבת להם את התכשיט עד לסוף השיחה", היא אומרת.
4 צפייה בגלריה
בלינדה תכשיטי just believe
בלינדה תכשיטי just believe
תכשיטי just believe
(צילום: just believe)
"אחד היתרונות הגדולים בצמידים שלי", מסבירה התכשיטנית המוכשרת, "היא שאפשר לשים אותם אחד על השני. כלומר, ממש לראות את מסע החיים שלך, הדרך שעברת עד ליום הזה, מעוטר על הידיים שלך באופן אלגנטי. התכשיטים עושים את זה בצורה יפה ועדינה. זה כמו יומן מסע של חיים".
כיום, אפשר למצוא במסגרת החנות של just believe עשרות פריטים שונים שמעצובים באופן אישי על פי בקשת הלקוח. החל מצמידים, דרך עגילים ועד לטבעות. "כל האקססוריז ללוק משלים נמצא כאן", מסבירה בלינדה ומוסיפה ש"אפשר כמובן לבחור בין סגנונות קלאסיים, אורבניים. כל אחד ומה שהוא מתחבר אליו".
המסר שלה בסופו של דבר הוא פשוט. "מה שאתה חושק בו, תאמין באמונה שלמה וזה יקרה", היא קובעת. "התוצאה של האמונה שלך תהיה מה שאתה מצפה לה. בשביל שזה יעבוד, הרצון שלך חייב להיות אמיתי והיקום יזמן לך את זה. פשוט רק תאמין", היא אומרת בחיוך.
לאתר האינטרנט - לחצו כאן