בחודשים האחרונים עסקים קטנים רבים נקלעו למשבר, ועל אחת כמה וכמה בעלי עסקים שכונתיים ללא גב כלכלי חזק. אלו מצאו את עצמם לראשונה עם קשיים ממשיים בתזרים המזומנים וחשש אמיתי לעתיד העסק.
קראו גם >>
אם זה לא הספיק - כעת מאיים הסגר השני לפגוע אנושות בעסקים, וכאן נכנס לתמונה פרויקט 'שכונתי': פרויקט קהילתי-חברתי חדש ללא מטרות רווח התומך בעסקים קטנים ומקומיים, במסגרתו יכול כל בית עסק לשווק ללקוחותיו שוברי מתנה אותם יוכלו לממש בעתיד או לחילופין להעניק כתרומה כספית לבית העסק - והכל ללא עלות לעסקים.
מדובר באפשרות ייחודית לשמור על הכנסות במהלך סגר ובאופן כללי במהלך המשבר, המונגשת באופן נוח ופשוט לכל עסק קטן.
הפרויקט רץ כבר מספר שבועות בתל אביב ורושם שם הצלחה מרשימה - עשרות רבות של עסקים כבר הצטרפו, מספר חברות וארגונים צורפו לפרויקט כשותפים והתושבים המקומיים החלו לרכוש שוברי מתנה לעסקים השכונתיים האהובים עליהם.
'שכונתי' הוקם ע"י חברת Rise.ai, סטרטאפ ישראלי המתמחה בפתרונות גיפטקארדס מתקדמים, בהשראת פרויקטים דומים ברחבי העולם. בעקבות ההצלחה בחו"ל החליטו מייסדי החברה להשיק אותו בארץ כפרויקט ללא מטרות רווח במטרה לתמוך בכמה שיותר עסקים מקומיים קטנים.
לאור הסגר המתקרב הוחלט להרחיב את הפרויקט במהירות ולצרף אליו גם עסקים קטנים מאזור השרון. "בתור אדם שגדל ביישוב בשרון ברור לי כמה העסקים הקטנים באזור תלויים בשכנים שלהם ובקהילות בתוכן הם פועלים" מספר בן וטלמן, מנהל הפרויקט. "ברוב אזור השרון לא פועלים שירותי משלוחים מתקדמים כמו בגוש דן המאפשרים לבתי העסק לתקשר עם לקוחותיהם מרחוק, ולכן הערך של 'שכונתי' עשוי להיות כאן משמעותי אף יותר. מקווים שנוכל לסייע לכמה שיותר עסקים קטנים לשמור על הקשר עם הקהילה והלקוחות הקבועים שלהם במהלך התקופה המאתגרת הזו".
ארז דרויאן, הבעלים של 'משתלת דרויאן' בכפר סבא ומהמצטרפים הראשונים ל'שכונתי' באזור השרון, משתף: "מצאנו את עצמנו בתקופה הכי עמוסה של השנה, ערב חג, עם אלפי עציצים פורחים ואפס הזמנות מהמשתלות הפזורות ברחבי הארץ עימן אנו עובדים באופן קבוע. העובדה שבזכות יוזמות אינטרנטיות מדהימות לדוגמת 'שכונתי' מתאפשר לנו להגיע ללקוחות פרטיים ולמכור מן התוצרת שלנו במחירים סיטונאיים מצילה אותנו. זו דרך מדהימה לפנק את יקירינו במתנה ייחודית וצבעונית לחג ועל הדרך לתרום לתוצרת חקלאית מקומית".