שוק בחצי כוח: השוק בכפר סבא אינו כתמול שלשום. תנועת הקונים דלילה. המסעדות נסגרו ורק אחת - חומוס כספי - מקיימת עדיין שירות משלוחים וטייק אוויי. במתחם פועלות ארבע חנויות ירקות, חנות גבינות וחנות דגים.
2 צפייה בגלריה
אלי פרג'ואן ורונן. "מנסים לצוף על פני המים"
אלי פרג'ואן ורונן. "מנסים לצוף על פני המים"
אלי פרג'יאן ורונן. "מנסים לצוף על פני המים"
(צילומים: אסף פרידמן)
"אומנם יש פחות תנועה, אנשים מפחדים לבוא, חוששים מהתקהלות אבל אנחנו עובדים", אומר רונן מבעלי החנות רונן ויוסי דגים. "אצלנו זה לא כמו שוק הכרמל או שוק מחנה יהודה. אין אצלנו עומס כמוהם".
בימים כתיקונם עובדים בחנות חמישה-שישה. כיום שניים-שלושה (יוסי, אשתו רבקה וגיסו-שותפו רונן). "אנחנו מקפידים להכניס לחנות לא יותר משני לקוחות יחד, כך שלכל היותר יהיו בחנות חמישה אנשים באותו זמן. אנחנו מקפידים לשמור על מרחק מהלקוחות, ושהלקוחות ישמרו מרחק בינם ובין עצמם. האנשים מבינים ונשמעים להנחיות".
לדבריו הפדיון מהמכירות פחת בהרבה, והם עושים משלוחים הביתה. "אנו צריכים לסבסד את המשלוחים כי אין לנו ברירה, אנו רוצים לצוף מעל פני המים".
"אנשים מזמינים בטלפון אבל אנחנו לא עושים משלוחים", אומרת אליס סקה, בעלת חנות ירקות. "המצב חלש, אני מבקשת מהלקוחות לשמור על מרחק בינם לביני, ובינם לבין עצמם, ולא להתקהל בחוץ".
"פחות אנשים באים לקנות ואנו עושים משלוחים", אומר אלי פרג'יאן מבעלי חנות הירקות והפירות אלי ובניו שמעסיקה שלושה עובדים. בימי שגרה החנות פועלת עד שעות הערב, כיום היא נסגרת כבר ב־18:00־17:00".
2 צפייה בגלריה
שמעון דדוש. מחיצה מניילון
שמעון דדוש. מחיצה מניילון
שמעון דדוש. מחיצה מניילון
(צילום: אסף פרידמן)
לא רחוק משם, ברחוב רוטשילד, ממשיך שמעון דדוש למכור גלידה בחנות שהוא מפעיל כבר 40 שנה – גלידת פינגווין. לדבריו, המכירות ירדו ב-60 אחוזים ורוב רובם של הלקוחות קונים גלידה בקופסאות קלקר ולוקחים הביתה. "אין כיסאות בחוץ ואין התקהלות. החנות נראית כיום כמו אקווריום. תליתי מחיצה מניילון שקוף שמפרידה ביני לבין הלקוחות. בצד יש חריץ קטן שדרכו אני מעביר אליהם את הגלידה".
דדוש לא עושה משלוחים, למעט במקרה אחד. "אחת הלקוחות שלי סיפרה לי על ילד חולה בלוקמיה שיש לו יום הולדת. הכנתי עבורו קופסה יפה עם ברכה ושלחתי אליו הביתה גלידה במתנה".