האישה היפהפיה שהגיעה אליי הציגה את עצמה כדנה, עורכת דין בשלהי שנות ה-30 לחייה. החברות שלה כינו אותה "דרמה קווין", כיוון שיצרה דרמות והרסה מערכות יחסים שהיו לה עם גברים.
הסתבר לי שדנה לבד כבר זמן רב. החברות והחברים שלה מכירים לה גברים איכותיים ואינטליגנטים, אבל היא לא מחזיקה מעמד עם אף אחד.
הופתעתי ולא הופתעתי והמשכתי להקשיב לה.
1 צפייה בגלריה
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
דנה סיפרה שהיא מתלהבת בפגישות הראשונות. העובדה שהיא לא מכירה את הגבר שמגיע לפגישה מרגשת אותה. לפעמים מדובר בגברים מעניינים שנראים טוב, ואז היא מחליטה לתת צ'אנס לקשר, כי נוצר קליק שמאיץ לה את פעימות הלב.
אחרי כמה פגישות, לדבריה, היא מתחילה להשתעמם ולזלזל ומרגישה ש"חסר שם משהו". בשלב הזה היא מפסיקה לענות לטלפונים, מאחרת לפגישות ויוצרת מריבות טיפשיות כדי להלהיט את היחסים או כדי לסיים אותם.
דנה לא הבינה מה קורה איתה ולמה היא מתנהגת ככה. אמנם החברות קוראות לה 'דרמה קווין' וזה מעלה אצלה חיוך, אבל לא מסביר למה היא לא רגועה.
למה היא מכלה את משאביה הנפשיים בניסיונות לקלקל במקום ליצור זוגיות? מדוע היא זקוקה כל הזמן לריגושים? מדוע היא חייבת לייצר אותם כדי לחוות רגשות?
בשיחות דיברנו על אהבה בריאה ושפויה, על היכולת של דנה לנתק את הדרמה מחייה, לוותר עליה ולהפוך לאישה שלמה ושמחה במערכות היחסים שלה, גם בלי זיקוקים.
דנה עובדת על זה. חשוב לה לעשות את השינוי.
הצורך למצוא אהבה ולממש אותה משותף לכולנו. כשהיינו ילדים גדלנו על המשפט "והם חיו באושר ועושר עד היום הזה". בדרך כלל הדרך אל האושר ואל מימוש האהבה עברו בקשיים ובייסורים.
האם זה מחויב המציאות?
יש לנו מיתוס איך אהבה אמיתית אמורה להיות ולהרגיש.
אנחנו מחכים לפרפרים בבטן, סערות, דרמות והתפייסות, כי ככה ראינו בסרטים, שהאהבה האמיתית אמורה להיות מלווה בכאב ובבכי.
רבים מאיתנו לא מצליחים ליצור יחסי אהבה רגילים ובריאים, כי הם מחפשים את האהבה הדמיונית. רבים מאיתנו מקלקלים אהבה שפויה ורגועה שיש בה אפילו שגרה, כי אנחנו בטוחים שזו לא אהבה אמיתית.
בגלל המיתוס הזה אנשים משוכנעים שמשהו במערכות היחסים שלהם לא תקין. הם חווים שגרה של אהבה, גידול ילדים ומשכנתא, יש להם שיתוף וחברות, אבל חסרה להם ההתרגשות האינסופית. הם שואלים את עצמם לאן נעלמו הפרפרים שחוו בהתחלה, ומה עם ההתרגשות? לאן היא התאדתה?
כשנוצר פער בין המציאות לפנטזיה, הוא עלול לחסל מערכות יחסים של גברים ונשים רבים. הם מרגישים מתוסכלים ולעיתים אף בוגדים בבני זוגם בגלל המחסור בתחושת האקשן.
מהי אהבה בריאה ושפויה? רגש יציב וקבוע. הרצון שלנו לעשות טוב לאדם האהוב, כאשר החובות והאחריות כלפי האחר הם החשובים ולא הפנטזיה והריגושים הבלתי פוסקים.
כל דבר אחר, כמו קנאה, אובססיה, רכושנות ותלות איננו אהבה.
אהבה היא שירת החיים. אהבה מחזיקה אותנו ביחד. ומה בסופו של יום כל אחד מאיתנו רוצה? לאהוב ולהיות נאהב.
זו הכמיהה האנושית של כולנו.
שרון בן דור, מטפלת רגשית בשיטת NLP , puni8@walla.com
054-2520015