מור גרינברג (25) צעירה תושבת פתח תקוה שנוהגת להסתובב עם בובת מין ברחבי האיזור לא שיערה בנפשה שהתנהגותה תגרום לעימות בינה ובין המשטרה. מתברר כי תלונה שהגישו נגדה לאחרונה קברניטי מוסד חינוך שסמוך לביתה, וטענו בה שמדובר בתועבה בפרהסיה, הציתה מהומה.
1 צפייה בגלריה
מור גרינברג ו"שושי". צילום: פרטי
מור גרינברג ו"שושי". צילום: פרטי
מור גרינברג ו"שושי". צילום: פרטי
הצעירה הססגונית, שכל מטרתה הייתה להתלוצץ, נוהגת להושיב את הבובה ברכבה זה זמן מה, ועד כה ללא נתקלה בתגובות שליליות מעוברי אורח, ממשתמשי הדרך או משכנים.
שוטרי משטרת פתח־תקוה דפקו על דלת ביתה של אם הצעירה ואיימו לתת לה דוח על הושבת הבובה במושב הרכב החונה סמוך לביתן. כאמור, הסיבה לבוא המשטרה הייתה תלונה שהגיש אותו מוסד חינוך ולפיה הייתה בובת התועבה המונחת ברכב גלויה לעיני כול, ובכלל זה לעיני תלמידים, ולכן נאלצו ראשי בית הספר לדווח למשטרה כדי שתחייב את הצעירה לסלק את הבובה ותמנע את הישנות הדבר.
כחולי המדים לא ידעו כיצד להתמודד עם התלונה הלא שגרתית או להסבירה לנשים. הם נקשו על דלת דירת המשפחה ואיימו בדוח אם לא תסולק הבובה מהרכב בשל היותה מצג תועבה.
גרינברג שמעה מאמה את אשר אירע, ניגשה לתחנת המשטרה עם הבובה, שנקראת בפיה "שושי", ושאלה את השוטרים מה פסול בה. "רציתי לדעת על איזה חוק בדיוק עברתי, אבל שום שוטר בתחנה לא אמר לי שעשיתי משהו אסור", היא אומרת. "לשושי אין עדות בולטת שהיא בובת מין מכיוון שהיא לבושה לגמרי. אמי נחרדה ממראה שני השוטרים על סף דלת הבית. כל מה שיכולתי לחשוב לעצמי זה 'מה? למשטרה אין עם מה להתעסק? שוטרים אמורים לטפל בפשיעה ובבריונות במקום להציק למשפחה עובדת, שקטה וטובה'".
לדבריה קיבל הסיפור תפנית מטרידה בגלל התנהלות המשטרה שנענתה לקריאה על גחמה היתולית ולא מזיקה. "אולי זה מסביר את הרגשת הציבור כלפי המשטרה", היא אומרת. "במקום לעסוק באכיפת החוק על חזקים, היא פונה לטיפול באזרחים נורמטיביים ולא מזיקים".
במשטרת פתח־תקוה מאשרים כי אכן התקבלה תלונה טלפונית וטוענים כי "אין עבירה ולא היה איום בדוח. התקבל דיווח שהבובה מטרידה את דיירי בית הספר הסמוך, והבובה סולקה מהמקום".