נתפסו אלפי שעונים מזויפים: על פי הערכות 1 מכל 4 שעונים שנמכר בישראל מזויף: במספר פשיטות של המשטרה בחודש האחרון נתפסו אלפי שעוני יוקרה מזויפים של המותגים מובילים בעולם באזור השרון. בפשיטה האחרונה שהתבצעה בשבוע האחרון נעצרו בני זוג מאשדוד בחשד שמכרו לחנויות שעונים מזויפים של המותגים המובילים בעולם. בביתם נתפסו 1,900 שעונים בשווי מוערך של כמיליון שקלים.
2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
זיופי השעונים בישראל הפכו בשנה האחרונה למגפה של ממש, כאשר על פי הערכות גורמים בענף אחד מתוך ארבעה שעוני אופנה שנמכרים בישראל הוא שעון מזויף. שעונים אלו נמכרים בחנויות באלפי שקלים ובעין בלתי מקצועית קשה מאוד לזהות את ההבדל בינם לבין המקור.
מי שמשלם על כך הוא הצרכן שמקבל מוצר פחות ראוי, באיכות נחותה ובמחיר גבוה ללא כל אחריות. "מי שקנה, כבר נכווה. זה כמו לשים את הכסף על קרן הצבי. השעונים עצמם פחות איכותיים, מתקלפים, לא עמידים במים ומתקלקלים מהר", מציין טל רז מבעלי רשת ג'נטלמן.
בעוד ברשתות הגדולות לא יימכרו שעונים מזויפים, בחנויות פרטיות האפשרות קיימת. על מנת להימנע מקניית שעון מזויף, נורת האזהרה הראשונה שעל הצרכן לשים אליה לב היא המחיר. "אם זה זול מדי, כנראה יש שם איזה קאץ'. זה לא הגיוני ששעון שנמכר במקור ב-800 ש"ח יימכר בחנות או באתר ב-400 ש"ח", אומר רז. ההמלצה לצרכן במידה והוא נתקל במחיר זול מהצפוי, היא להיכנס לאתרים המקוריים של היצרנים ולבדוק את המחיר הממוצע של הדגם המבוקש. במידה והפער גדול מ-15 אחוזים, זהו סימן מחשיד לגבי האותנטיות של השעון.
2 צפייה בגלריה
צילום מסך: ערוץ 13
צילום מסך: ערוץ 13
צילום מסך: ערוץ 13
מעבר למחיר, ישנם מספר פרמטרים נוספים שכדאי לשים אליהם לב בעת קניית שעון על מנת לוודא שאינו מזויף. בשעוני יוקרה קל יותר להבחין בזיוף בשל העובדה שהם עשויים ממתכות יוקרתיות שבולטות באיכותן ואשר צבען הוא שונה מזה של המזויפים. "כשקונים שעון יוקרה מזויף יודעים שמדובר בזיוף, אבל לא כך בתחום שעוני האופנה", מסביר רז.
בשעוני אופנה יש לבקש תעודת מקוריות של היבואן המורשה המהווה חותמת שמדובר בשעון מקורי. מומלץ גם לבדוק האם ישנה מדבקת הולוגרמה בגב השעון או תעודת יבואן רשמי .