בפארק האקולוגי שבהוד השרון ערכו השבוע מבצע ניקיון באגם במרכזו של הפארק וגילו לחרדתם מצבור ענק של אשפה מזוהמת שהושלכה על ידי המבקרים במקום.
1 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
"השלל" היה רב: משקיות, ועד לפחיות שתיה, בקבוקי פלסטיק, כלים חד פעמיים, כדורי משחק, זכוכיות מכל הסוגים - בקיצור זיהום סביבתי חמור, שעלול להמיט לדברי המומחים "אסון אקולוגי לחי ולצומח השוכנים בפארק".
כידוע, הפארק האקולוגי בהוד השרון הוא חממה לעשרות מיני צמחים ובעלי חיים, חלקם נדירים, השוכנים בתוך האגם ובסביבתו: מצבי ים, ועד לבעלי כנף ייחודים, דגים אקזוטיים, יעלים וצבאים, תנים ושועלים.
כל העושר הזיאולוגי והבוטני הזה, שחלקו נמצא גם בסכנת הכחדה, לא הטריד ככל הנראה את המבקרים בפארק שהשליכו לתוך האגם תוך סכנה ברורה לאלו שחיים בו ומשתמשים בו, את האשפה המזוהמת.
מחקר חדש שפורסם לאחרונה חשף כי בחודשי הקיץ, הים התיכון והנהרות השונים ברחבי הארץ, הופך למגרש משחקים בו צפים בערך 3,000 טונות של פלסטיק. כמות הזבל, והפלסטיק בפרט, שאנו משליכים נלכד באגמים, בנחלים ובים לעשרות שנים. בעלי החיים שאוכלים את הפלסטיק שנראה להם כמו מזון, מוצאים את מותם, זאת במידה והם לא לא מסתבכים בפסולת הצפה בהם.
מנהל הפארק, חיימון (חיים) בלומנפלד: "זהו השלל שדלינו מהאגם האקולוגי, תוצרים של האדם ההולך על שתיים. עזרו לנו לשמור על החיות הרבות ההולכות על ארבע, על בעלי הכנף והדגים המעשירים את עולמנו והחיוניים להמשך השרדותינו".