תושב הוד השרון זכה הלילה (א') לחוויה לא כל כך נעימה, לאחר שביקש לקיים קניות בעיר קלקיליה שברשות הפלסטינית. לטענת התושב, לאחר שנכנס לעיר, תקפו אותו שני חשודים, הוציאו אותו מהרכב בכוח ונמלטו עם רכבו.
1 צפייה בגלריה
קלקיליה לאחר בניית גדר ההפרדה | צילום: EPA, אי.פי.איי
קלקיליה לאחר בניית גדר ההפרדה | צילום: EPA, אי.פי.איי
קלקיליה לאחר בניית גדר ההפרדה | צילום: EPA, אי.פי.איי
אם זה לא מספיק, התושב הועבר למשטרת ישראל על שהפר צו אלוף האוסר על כניסת ישראלים לשטח A, ולאחר חקירה הוא שוחרר בתנאים מגבילים.
במשטרה מציינים כי ישראלים רבים שנכנסים לשטחי A (שטחים הנמצאים בשליטה מלאה של הרשות הפלסטינית) לערוך קניות, למסחר, תיקון רכבם, לסעוד במסעדות ובתי קפה ועוד, נקלעים לאירועי תקיפה, שוד, גניבה, איומים ובדרך נס מחולצים מהמקום על ידי כוחות הביטחון בשלום.
על אף הסכנה הטמונה בכניסה לשטחים אלו, ועל אף העובדה כי קיים שילוט נרחב המעיד על הכניסה לשטחי הרשות הפלסטינית (הן A ו-B כאחד) כעבירה בטחונית מסוכנת, נכנסים ישראלים רבים, חלקם בתום לב וחלקם בידיעה, ומסכנים את שלומם ואת שלום הכוחות המבקשים לחלצם.
ממשטרת ישראל (יהודה ושומרון) נמסר: "משטרת ישראל שבה ומדגישה כי חל איסור על ישראלים להיכנס לשטחי הרשות הפלסטינית וכי כל כניסה מסכנת את חייהם ומסכנת גם את כוחות הביטחון המוזעקים לחלצם. משטרת ישראל שבה ומדגישה כי: גם כניסה לשטחי B - מהווה סכנה.
יש לציין כי בעבר הייתה קלקיליה אבן מושכת לקניות עבור כל תושבי השרון, אלא שהשנים וההסלמה בין הרשות הפלסטינית לישראל עשו את שלהן, וכיום הגישה לישראלים אסורה בתכלית.