הרצל לויפור, תושב הוד השרון וגמלאי של משרד החינוך, לא האמין שזה קורה לו. זו הייתה הפעם השנייה שהוא הזמין מוצרים דרך האינטרנט מסניף רמי לוי בראש העין, וכמו בפעם הראשונה מוקדנית התקשרה ואמרה לו: "המוצרים אינם במלאי".
אלא שמה שהמוקדנית לא לקחה בחשבון, הוא שבמקרה לויפור היה בסניף רמי לוי בדיוק באותה העת, ומה שנגלה לנגד עיניו הם מדפים גדושים במאות ואלפי מוצרים מאותו הסוג שלטענתה "אינם במלאי".
1 צפייה בגלריה
לויפור (מימין) ורמי לוי. ראש בראש | צילום: פרטי, גיל יוחנן
לויפור (מימין) ורמי לוי. ראש בראש | צילום: פרטי, גיל יוחנן
לויפור (מימין) ורמי לוי. ראש בראש | צילום: פרטי, גיל יוחנן
"אני לא התכוונתי לעלות על איזושהי עוולה. זה פשוט קרה. קניתי באינטרנט ברמי לוי, לפני ראש השנה, והמחירים היו ממש נמוכים. ממש משתלמים, אפילו עם משלוח. ובפועל כשהגיע מועד המשלוח, התקשרה אליי מוקדנית ואמרה ש-'מוצר כזה ואחר אינם במלאי', ומה המשותף בין כל המוצרים? הם כולם זולים, בפועל נשארתי עם כל המוצרים שנמצאים בכל הרשתות האחרות במחיר דומה", מגולל לויפור את השתלשלות האירועים.
"עשו לי את זה פעם אחת ולא ייחסתי לזה חשיבות", הוא מוסיף. "אלא שלאחר הקנייה השנייה, כשהמוקדנית התקשרה להודיע לי שהמוצרים לא במלאי, בדרך של צירוף מקרים - הייתי בסניף עצמו. על מנת להוכיח שהמוצרים במלאי פשוט קניתי אותם".
הסיפור הזה הוביל את לויפור, מדריך של"ח ובעל חברת אבטחה בעברו, לפנות אל עורכי דין על מנת להגיש תביעה ייצוגית נגד רשת שיווק השקמה של רמי לוי. עורכי דינו, אילון עישר ונתנאל אבאיו ממשרד סימון-עישר-דסקל-תמיר ושות', העריכו את הפגיעה בציבור בכ-16.8 מיליון שקל. הסיפור אף זכה לתשומת לב ארצית כאשר נורית קדוש מ-"כלכליסט" פירסמה אותו בקצרה, והוא אף זכה לאיזכור באתר ynet.
"מלחמה עבור אלו שנגזלו"
בזמן שרוב הלקוחות פשוט היו מקבלים את ההחזר וממשיכים הלאה, החליט לויפור שלא צפוי לזכות בנתח גדול במיוחד מהתביעה, ללכת עם רמי לוי עד הסוף. "ערכים של יושר מאוד חשובים לי. ככה גם חינכתי בני נוער. כשאתה רואה עוולות חברתיות כאלה, כשמנצלים ככה תמימות של אנשים פשוטים, לא יכולתי לקבל את זה. אז אני באתי להרים פה את הנס המרד", מוסיף לויפור.
"רוב האנשים היו מסתפקים בהחזר, וזהו, אין להם כוח לנהל מאבק, ועל זה רשתות השיווק בונות. אני מתכוון לעשות את המלחמה הזו עבור אנשים שנגזלו ואין להם את הזמן ואת הכוח לעשות אותה. אני לא עושה את זה בשביל הכסף, אני לא צפוי להרוויח הון מהתביעה הזו, אבל אני מרגיש סיפוק שאני עושה שליחות ציבורית, ואולי מלמד רשתות שהן לא הוגנות, שזו לא דרך משתלמת", הוא מסכם.
את תגובתו של רמי לוי למקרה לא ניתן היה להשיג. נשמח לפרסמה כשתתקבל.