והרי לכם סצנה שחלק מההורים בעיר מכירים, הגיע חודש אוגוסט והם נזכרים במכתב שקיבלו מהעירייה חודש קודם לכן – ושהתעלמו ממנו מפאת חוסר זמן. הם מתקרבים אל המכתב בחרדה ומגלים שהוא עוסק בערעור לשיבוץ ילדיהם לגני הילדים בעיר.
1 צפייה בגלריה
המחשה: שאטרסטוק
המחשה: שאטרסטוק
המחשה: שאטרסטוק
בשלב הזה גם הם יודעים שאם, רחמנא ליצלן, בנם או בתם שובץ במקום שאינו אופטימלי מבחינתם או מבחינתו - 'הלך עליהם'. עומס הערעורים באגף החינוך בעירייה בשיאו. "כל החברים שלו הלכו לגן אחר", "איך הם שמו אותו בצד השני של העיר", "אלוהים, זה נגד הפקקים", ושאר טענות שיכולות לגרום לשיער להלבין בין לילה.
את הסצנה הזו בדיוק מנסה מחלקת גני הילדים בעיריית כפר סבא, בהובלת אביבה מורדקוביץ, למנוע. המחלקה פועלת בימים אלו להקדים את פרסום ערעורי השיבוצי בגני הילדים כבר ליוני 2019, כך שבשנה הבאה, ההורים יקבלו חודש מוקדם יותר את ההחלטה על ערעור השיבוץ, אגב כך להפחית את מפלס החרדה בשל הקרבה לפתיחת הלימודים.
מבחינת העירייה מדובר בחלק מתוכנית אסטרטגית חדשה שמטרתה שיפור השירות בכל המחלקות והאגפים בעירייה. כל זאת תחת הכותרת "שירות עם משמעות".
אביבה מורדקוביץ, מנהלת מחלקת גני הילדים, אמרה לאור השינוי המשמעותי בעיתוי השיבוצים: "בשנה האחרונה עוברת מחלקת גני הילדים שינוי משמעותי, שכל מטרתו לתת שירות איכותי יותר להורי הילדים. זו בהחלט בשורה להורים ששיבוצי הילדים יפורסמו כבר ביוני, ובימים אלה אנו פועלים בנחישות להאצת המהלך".
צאלה וקסמן גונן, סמנכ"לית העירייה, אמרה לאור השינויים המתבצעים בתחום השירות בעירייה: "מדובר בתהליך מורכב אשר כלל היבטים ותחומים רחבים ובזכות איגום של כל הגורמים היה ניתן להניב פירות כשהמטרה שלנו היא שהתושב יקבל שירות איכותי יותר, מהיר ובזמן".