בעקבות ההחלטה להעביר את המועדונית יונה משכונת קפלן לכיתה בבית הספר אופירה נבון לטובת פתיחת גן שפתי חדש בעיר, נערכה לפני כשבועיים הפגנה של ההורים מול המועדונית.
יוזמת ההפגנה, ליאת אהרון, תושבת העיר מזה 37 שנה ואם לשלושה, אומרת: "יש לי ילד שהיה במועדונית ארבע שנים וילד נוסף שאמור להתחיל את השנה השלישית, והקטן שלי אמור להתחיל את השנה הראשונה. אני אגיע לכל מי שצריך, אנחנו לא נוותר בעניין הזה. אני אלמנה כבר 7 שנים, זה עוזר לילדים וגם לי, אני תוך כדי חיפוש עבודה ואין לי עזרה אחרת. זה מעסיק אותם, יש להם חוגים, חברים, אוכל חם ועזרה בשיעורי בית. אם יעבירו את המועדונית לכיתה רגילה, זה לא אותם תנאים שהיו להם. חשוב להבין, זו לא מסגרת של בית ספר אלא מקום שאמור לשמש להם כבית".
1 צפייה בגלריה
ההפגנה נגד סגירת המועדונית | צילום: רויטל אוטמזגין
ההפגנה נגד סגירת המועדונית | צילום: רויטל אוטמזגין
ההפגנה נגד סגירת המועדונית | צילום: רויטל אוטמזגין
"לפני שנתיים אמרו לנו שישפצו את המועדונית וזה נמשך שנה שלמה ובסופו של דבר לא נעשה שיפוץ רציני", מוסיפה אהרון. "עכשיו בשביל הגן השפתי, בשלושה שבועות הושקעו כספים רבים והיה שיפוץ רציני מאוד. האבסורד הוא שברגע שפניתי לעירייה והגעתי לשיחה עם נתי ממחלקת החינוך, היא ניסתה להציע לי מימון עבור הצהרון של הילד שלי, אך לא הוצע דבר עבור שאר ילדי המועדונית.
"לדעתי הדברים נאמרו במטרה להשתיק את הנושא. יש במועדונית הורים עם כל מיני מוגבלויות, תעודת עיוור וכדומה, זאת פגיעה בחלשים. אנחנו לא נעצור ונגיע לגורמים נוספים, עד שנקבל מקום ראוי ומסודר לילדים שלנו".
לימור בליכר, הגיעה להפגין עבור בנה שעבר לאחרונה למועדונית. "הבן שלי עבר ממועדונית אחרת והגיע למקום חם ותומך, עם פינה חמה בלב. היתה לו שם תחושה של בית, הוא שמח מאוד ללכת לשם אחרי בית הספר והמקום היה נראה כמו בית. היה שם מקרר, תנור, טלוויזיה, סלון, חומרי יצירה, חדר מחשבים וצוות חם ואוהב, כל מה שהילדים צריכים. פתאום בסוף הקייטנה קיבלנו דיווח שלא יהיה יותר מועדונית במקום הנוכחי.
"באותה שניה הגיעו ישר לשפץ, לא התייעצו אתנו לגבי המקום החלופי. רצו לתת לנו בהתחלה מחסן, לא הסכמנו אז הביאו לנו כיתה בבית ספר. לא יהיו שם את כל הציוד שהיה להם, וזה כואב לשמוע. אלו ילדים בסיכון שמגיע להם את המקום החם הזה, וגם את זה לוקחים להם. אני מאוד אשמח שהילדים שלנו לא יופקרו כשעיר לעזאזל של פרוצדורות ואינטרסים של העירייה, ושיקבלו את הפינה החמה שמגיעה להם. העירייה אטומה לאוזני הציבור ובמיוחד כלפי ההורים, ועושה מה שנוח לה".
רויטל אוטמזגין, תושבת השכונה מזה 42 שנה, נכחה גם היא בהפגנה. "זו מועדונית שקיימת מעל 20 שנה", אומרת אוטמזגין בכעס. "גם לי היו ילדים במועדונית, והיום הם בוגרים. המועדונית הזאת היוותה עבורם בית שני. הפתרון שהוצע להורים לא רלוונטי. זה מקום שהילדים מבלים שם 5 שעות ביום, וראוי שיהיה מקום מכובד שיאפשר להם לשבת שם בכיף ולהרגיש בבית. יש הורים עם נכויות, אימהות חד הוריות, וזה מאוד לא פשוט עבורם וכמו לזרות מלח על הפצעים שלהם".
סימה שם-טוב, תושבת העיר מזה 45 שנה שנכחה בהפגנה והגיע לתמוך בהורים, הוסיפה: "בושה לעיריית כפר סבא לעקור את הילדים מהבית השני שלהם. פתאום בלי הודעה מוקדמת החליטו שהמועדונית נסגרת ומעבירים אותה לכיתה בבית הספר, ובמקום זה נבנה שם הגן השפתי. אני לא מבינה איך אפשר להשאיר את הילדים במועדונית ללא מקום ראוי ומסודר? מדובר בילדים שהמקום משמש להם בית, ילדים שמגיעים עם קשיים רגשיים מהבית והמקום הזה הוא הצלה עבורם. הם זקוקים למקום לאוכל, עזרה בשיעורים ופעילויות לאחרי הצהרים, וכיתה בבית ספר לא יכולה לענות על הצורך הזה".
תגובת העירייה: "מדובר בטענות לא נכונות שכן במועדונית משתתפים 4 ילדים בלבד, תלמידי בית הספר אופירה נבון, והחדר שנבחר לפעילות ראוי ומכובד. חשוב לציין כי השנה לראשונה נפתח בבית הספר צהרון, כבשאר בתי הספר בעיר, ולכן נבחנה גם אפשרות זו".