עליזה סוקל מנהלת את בית הספר הירוק על שם שמעון פרס בכפר סבא זה שבע שנים. היא בת 54, ומתגוררת בהוד השרון. "33 שנה אני במערכת החינוך, ולאורך כל שנות חיי עסקתי בחינוך, פורמלי ובלתי-פורמלי. החינוך החברתי שימש כלפיד שהוביל את כל העשייה החינוכית שלי", היא מספרת.
1 צפייה בגלריה
בית הספר על שם פרס והמנהלת עליזה סוקל | צילומים: יוגב עמרני, אסף פרידמן
בית הספר על שם פרס והמנהלת עליזה סוקל | צילומים: יוגב עמרני, אסף פרידמן
בית הספר על שם פרס והמנהלת עליזה סוקל | צילומים: יוגב עמרני, אסף פרידמן
איך הגעת דווקא להוראה?
"כתלמידה הייתי יו"ר מועצת תלמידים בחטיבה ובתיכון, יו"ר מועצת הנוער העירונית, ראש המתנדבים במגן דוד אדום, רכזת המדריכים הצעירים בתנועת הנוער בהוד השרון ורכזת קייטנות ובתי תלמיד. בצבא שירתתי כמורה-מפקדת בפרויקט רפו"ל".
מה מיוחד בבית הספר הירוק?
"בית הספר הירוק הוא בית ספר ייחודי, שתפיסת הקיימות שזורה בו, כדי להטמיע בתלמידים הרגלי התנהגות מתחשבים בסביבה, ומתוך תקווה שיפעלו כסוכני שינוי בקרב הקהילה. כמנהלת, יש לי היכולת והאפשרות להוביל שינוי ערכי, ולהשפיע, מתוך חלקת עולמי הקטנה, על המעגלים שמסביבי".
את עדיין מתרגשת אחרי 33 שנה?
"פתיחת שנה היא תמיד שמחה גדולה המקפלת בתוכה ציפיות וחלומות, והלב מתמלא אהבה והתרגשות. אני שמחה להגיע כל יום לבית הספר, ולראות את התלמידים מאושרים. העמקנו את הקשר בין בית הספר להורים ולקהילה, ופיתחנו אקלים חברתי המושתת על הערכים אחריות, סובלנות, שיתוף, פרגון, כבוד הדדי, נתינה, תרבות דיבור, נימוס ואחווה. חינוך לערכים הוא הדרך ליצירת אדם טוב יותר.
"'אין כמו הילדים שלנו', אמר פרס, 'תחלמו, תדמיינו, יש לנו אוצר!' זה האתגר החינוכי הגדול שניצב בפניי ובפני הצוות. יחד נמשיך לחלום, לשאוף, לצמוח ולהגשים את החלומות שלנו, כדי להמשיך ולהשביח את העשייה החינוכית".