באחד מימי יולי התעורר יהונתן (שם בדוי) וגילה שבחצר הבניין שלו, אחד מהבניינים העתיקים יותר בכפר סבא, ניצבת בריכה ארעית וסביבה גדר במבוק. חיים (שם בדוי), דייר בקומת הקרקע בבניין, הקים אותה ללא שיידע אותו או שביקש אישור לכך.
יהונתן סירב לקבל את רוע הגזירה ופנה למחלקת הפיקוח. עם זאת, גם לאחר שפקח הגיע למקום, לאחר פרק זמן של שבוע יש לציין, הוא לא ראה כי דבר השתנה. במכתב חריף אותו הפנה ל-"מיינט", מציין יהונתן כי לדעתו "אזלת היד שמגלה עיריית כפר סבא בטיפול בנושא היא לא רק מקוממת, אלא מהווה מתן פרס לבריונים שעושים ככל העולה על רוחם בניגוד לכל מנהל תקין".
2 צפייה בגלריה
גדר הבמבוק. בין המנחשים מה יש מאחוריה, מוגרלת בריכה | צילום: באדיבות התושב
גדר הבמבוק. בין המנחשים מה יש מאחוריה, מוגרלת בריכה | צילום: באדיבות התושב
גדר הבמבוק. בין המנחשים מה יש מאחוריה, מוגרלת בריכה | צילום: באדיבות התושב
בנוסף, הוא אמר ל-"מיינט": "בתוך השטח המגודר נמצא השיבר שלי וברז הביוב של הבניין. מאחר שמדובר בבניין ישן, יש הרבה בעיות עם הצנרת, וכרגע אין לי גישה אליהם". לטענתו של יהונתן גם פניותיו האישיות לראש העירייה עלו בתוהו.
נכון לעכשיו, כחודש לאחר הקמתה, הבריכה והגדר שמקיפה אותה עדיין עומדת שרירה בחצר הבניין. ראוי לציין, שרוב טענותיו של יהונתן מופנות עתה דווקא לעירייה, ופחות אל הדייר הסורר לכאורה.
מנגד, חיים דייר הקרקע שהקים את הבריכה, אמר בתגובה ל-"מיינט": "הבריכה הותקנה בחצר האחורית שנחשבת לשטח של הדירה שלי. ניתן לפרק אותה בקלות, חוץ מהבזנטים שתקעתי עם פטיש, הכל ניתן לפירוק תוך דקות ספורות. כל הסיפור זה רק שלושה חודשים, כשייגמר הקיץ אנחנו מפרקים את העניין, ועל אחת כמה וכמה ב-1 בפברואר אני עוזב את הבית, אז בכלל אין לי מה לעשות שם".
2 צפייה בגלריה
בריכת המריבה | צילום: באדיבות התושב
בריכת המריבה | צילום: באדיבות התושב
בריכת המריבה | צילום: באדיבות התושב
תראה יהונתן טוען שהשיבר וברז הביוב נמצאים בתוך חצר הבמבוק הזו. כשאתה מגדר אותה, אתה מונע ממנו גישה.
"הוא פותח וסוגר את השיבר כל ערב? אם יש פיצוץ, ניתן לראות שיש פתח שדרכו אפשר לעבור. ואם כבר אנחנו מדברים על בעיות ביוב, לפני חצי שנה הייתה בעיית ביוב שנבעה מהדירה שלו, והוא סירב לשלם עליה בכל תוקף, ובסוף בעל הדירה שלי הוא זה ששילם 3,000 שקלים לטיפול בבעיה. כמו כן מעבר לשטח שגודר יש שטח ריק של 200 מ"ר ששייך לבניין, ויהונתן חופשי לעשות בו ככל שעולה על רוחו".
עיריית כפר סבא מסרה בתגובה: "מדובר בסכסוך שכנים בו עיריית כפר סבא איננה צד בעניין, ועל התושב לפנות אל המפקחת על המקרקעין במשרד המשפטים. יש לציין כי במקום הוקמה יריעת במבוק ובריכה שאיננה בנויה, ששתיהן ניתנות לפירוק. על פי מדיניות האכיפה שגובשה על ידי משרד הפנים בנושא זה, חריגות מסוג זה אינן מטופלות על ידי התביעה העירונית".