2 צפייה בגלריה
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
הנתונים בכפר סבא: בין השנים 2014 עד 2019 חלה עליה בהיקף ובמספר תלמידי כיתה י"ב הניגשים לבחינת בגרות בהיקף של 5 יחידות לימוד במתמטיקה.
בשנת 2014 ניגשו 15% מתלמידי י"ב (205 תלמידים) ל-5 יח"ל במתמטיקה, לעומת 25% (380 נבחנים) במועד א' האחרון, שנת 2018. מדובר בעלייה של 10% והצפי לשנת 2019, העומד על 24% (305 תלמידים), מצביע על יציבות.
הצפי מתבסס על מספר התלמידים שסיימו כעת לימודיהם בכיתה יא' ואשר כבר לומדים בקבוצות של 5 יח"ל, אך נתון זה הינו דינאמי ועשוי להשתנות בשנת הלימודים הבאה לנוכח מהלכים לימודיים עירוניים שרוקמת עיריית אשקלון להגדלת מספר הנבחנים ב- 5 יח"ל.
שר החינוך, נפתלי בנט: "בחלוף שלוש שנים בלבד מהשקת התכנית הלאומית, המספרים מדברים בעד עצמם: הכפלנו את מספר הלומדים ב-5 יחידות מתמטיקה. הבטחנו - וקיימנו. צמצמנו פערים והזנקנו את הפריפריה. אני מתרגש להביט היום בעיניים של 18,000 תלמידים ולומר להם: עשינו את זה!".
2 צפייה בגלריה
מסיבת העיתונאים (צילום: לע"מ)
מסיבת העיתונאים (צילום: לע"מ)
מסיבת העיתונאים (צילום: לע"מ)
מניתוח נתוני בגרות קיץ 2018 עולה:
  • סה"כ ניגשו ל- 5 יחידות לימוד בקיץ האחרון: 18,050 תלמידים
  • המשמעות: השנה נוספו עוד 1,965 תלמידים שניגשו ל- 5 יחידות
  • ממוצע הציונים נשמר: 83
לקראת שנת הלימודים הבאה:
  • * מקימים מכון לאומי למורים מובילים בתחומי המדעים - פיתוח כלים ומחקר והפצתם לשדה.
  • * מקימים מנהלת "מהיי-טק להוראה" - גיוס, הסבה, השמה וליווי לאנשי היי טק לקראת שילובם במערכת החינוך.
  • * מתחילים פיילוט חדש! ב- 50 בתי ספר תיכוניים יתקיימו שיעורי המתמטיקה במתכונת חדשה.
  • * הקצאת 2 מיליון שקל - קליטה והכשרה של 400 מתנדבים שיהוו תומכי הוראה בכיתות
  • * מתן תוספת של שעתיים לימודיות לתלמידי כיתות ט' - בסה"כ: 7 שעות לימוד שבועיות.
  • * תכנית חדשה לעידוד המוטיבציה של תלמידי החטיבות - קהילות מורים ייעודיות לחיזוק הקשר שבין החטיבה לתיכון.
הסיכום במספרים: שר החינוך, נפתלי בנט, הציג היום (ד') את נתוני הקיץ האחרון ב- 5 יחידות לימוד במתמטיקה והכריז: הושג היעד של התכנית הלאומית 'לתת חמש' - מספר התלמידים הוכפל בתוך שלוש שנים בלבד.
בנט הציג את סיכום התכנית עד כה, וחשף את הצעדים החדשים שצפויים להיכנס כבר בשנת הלימודים הקרובה (תשע"ט). מניתוח נתוני הקיץ האחרון עולה, כי בשנה האחרונה ניגשו 18,050 תלמידים ל- 5 יחידות לימוד.
מדובר בתוספת של 1,965 תלמידים ל- 5 יחידות לימוד במתמטיקה ביחס לשנת הלימודים הקודמת תשע"ז. עליה נרשמה גם בפריפריה. בנוסף, עד כה נפתחו 751 מגמות ללימוד 5 יחידות מתמטיקה, כאשר 185 מגמות חדשות נפתחו לראשונה בעקבות התכנית הלאומית, מהן 107 מגמות בעשירונים הנמוכים 1-5.
צביקה צרפתי ראש העירייה: "אני שמח לבשר כי מנתוני משרד החינוך שנחשפו הבוקר עולה כי כפר סבא מובילה בנתוני הזכאות לבגרות ב- 5 יחידות מתמטיקה. מדובר בעלייה מרשימה לעומת השנים שעברו. מערכת החינוך שלנו הינה מערכת מצויינת שבה אנשי חינוך מובילים שעובדים עם הלב והנשמה ומקדמים את בני הנוער שלנו להישגים לימודיים וחברתיים מרשימים. עיריית כפר סבא משקיעה משאבים רבים בתחום החינוך שהינו ספינת הדגל העירונית והתוצאות לא מאחרות להגיע. אני מודה לאורלי פרומן מנהלת אגף החינוך, לצוות האגף, למנהלים למורים וכמובן לתלמידים הנהדרים. יישר כוח!".