2 צפייה בגלריה
(צילום: עופר אוברלנדר)
(צילום: עופר אוברלנדר)
(צילום: עופר אוברלנדר)
"עם קבלת נתוני הרישום לגנים, אנו שמחים לבשר כי החלטנו שלא לסגור אף גן ילדים במזרח העיר", כך הודיעה היום עיריית כפר סבא, בהמשך להפגנת האימהות שנערכה היום בנושא, ועצומת ההורים שהגיעה למעל 400 חתימות.
"החלטה זו היא המשך ישיר למדיניות העירייה לטפח ולפתח את מערכת החינוך תוך הקצאת משאבים רבים ותשומות", הוסיפה העירייה, "נתוני השיבוץ הפרטניים לגנים יפורסמו בתחילת חודש יולי".
ראש העיר צביקה צרפתי מסר בתגובה להחלטה: "מיד עם קבלת נתוני הרישום לגנים קיבלתי החלטה ואני שמח לבשר כי לא ייסגר אף גן ילדים במזרח העיר. החלטה זו היא המשך ישיר למדיניות העירייה לטפח ולפתח את מערכת החינוך תוך הקצאת משאבים רבים ותשומות. נתוני השיבוץ הפרטניים לגנים יפורסמו בתחילת חודש יולי הקרוב".
עוד הוסיף ראש העיר בנושא כי "לא הייתה לנו שום כוונה לסגור את הגנים, הבנו שהרישום מתקדם באופן איטי והמתנו לנתוני הרישום כדי להבין מה קורה. לא הייתה שום השפעה מההפגנות. בכל דבר ועניין צריך סבלנות ואין טעם לקפוץ למסקנות לפני שלומדים את הנושא. כמו בכל מערכת הנושאים נבדקים לטובת הציבור, וכך זה נעשה גם כיום. נושא החינוך בכפר סבא הוא בראש מעייני ואחד הדברים המרכזיים שמובילים אותי כראש עיר. ובפרט נושא גיל הרך והגנים, אנחנו לוקחים את כל הדברים בחשבון ומנסים לעשות את הטוב ביותר עבור ילדי כפר סבא".
מה לגבי התקנת מצלמות לטובת פיקוח הגנים בגיל הרך, נושא שמעסיק לא פחות את הורי הילדים בגנים, בעקבות המקרה הטראגי של הפעוטה יסמין וינטה ז"ל?
"אנחנו לומדים את הנושא של הגיל הרך בעיקר בגנים הפרטיים ובימים הקרובים נחשוב גם בעניין הזה איך לפעול. אנחנו לא מצהירים שום הצהרות, ברגע שיתקבלו החלטות, נעדכן את הציבור".
כיצד מתארגנת העירייה לשיפוצי המוסדות במהלך הקיץ?
"העירייה שמה דגש על שיפוצי המוסדות, במהלך הקיץ ישופצו רוב המוסדות. העלנו את התקציב במיליוני שקלים, במטרה שילדי כפר סבא ילמדו במקומות ראויים. אנחנו מעלים את התקציבים מידי שנה ושנה וזה אחד הדברים שהכי חשובים לנו בתחום החינוך, מאחר וישנם הרבה גנים ובתי ספר בעיר, ותיקים מאוד שצריכים תחזוקה נאותה. העלנו את התקציבים ונעשה זאת בצורה הטובה ביותר".
האם אתה מתכוון לרוץ בבחירות הקרובות?
"אשאיר אתכם במתח עוד כמה ימים בנושא הזה".
2 צפייה בגלריה
צלם: רמי זרינגר (צלם: רמי זרינגר)
צלם: רמי זרינגר (צלם: רמי זרינגר)
צלם: רמי זרינגר (צלם: רמי זרינגר)
לימור רובינשטיין, מיוזמי העצומה, מסרה: "אני שמחה שהעירייה שמה את טובת הילדים ואיכות החינוך על פני הכסף, ואני מקווה שלהבא תהיה יותר שקיפות והידברות עם ההורים על מנת שלא נצטרך להגיע למצב של מאבק אלא נפעל יחד לטובת הילדים בעיר".
המועמד לראשות העירייה, עילאי הרסגור-הנדין: "הפעילות המשולבת הוכיחה את עצמה. הורים נהדרים שלא ויתרו, עצומה שרבים מתושבי העיר התגייסו אליה והצעה לסדר שהגשתי למועצת העיר למניעת סגירת הגנים הביאו לביטול ההחלטה. הילדים שלנו חייבים להיות בראש סדר העדיפויות, וכך יהיה. תודה לכל משתתפי הפעילות, שאת חלקם אפגוש כהורים בגן בשנה הבאה".
תגובת חבר המועצה יובל לוי, המועמד לראשות העיר: "במהלך ההפגנה שהייתה היום מול העירייה ובה תמכתי, אמרו ההורים ש"חינוך זה לא עסק״. אני מסכים ושמח בהצלחתם. חינוך הוא ערך בחיי הקהילה שלנו וערך יסוד בזכויות האדם, שמחובתנו לטפח".