1 צפייה בגלריה
סייבר גיאוגרפי ברבין 2018 (צילום: פרטי)
סייבר גיאוגרפי ברבין 2018 (צילום: פרטי)
סייבר גיאוגרפי ברבין 2018 (צילום: פרטי)
בשנה האחרונה עמלו תלמידי כיתה י"א בתיכון רבין בכפר סבא במגמת "גיאוגרפיה, אדם וסביבה" על פרויקט שנתי וחדש בתחום הסייבר הגיאוגרפי, ששותפים לו יחידת המיפוי של חיל המודיעין, משרד החינוך וחברת סיסטמטיקס.
זו השנה השנייה שבה הפרויקט פועל בארץ, ובבית הספר הכפר סבאי. במסגרתו, השתתפו התלמידים בתחרות הארצית שהתקיימה לאחרונה ובה לקחו חלק עשרות בתי ספר, כשפרויקט הגמר שהציגו בנושא: מיפוי שטחי הטבע העירוני, זכה במקום ה- 3.
לאור ההצלחה של קבוצת התלמידים של שנה שעברה וזכייתם בתחרות זו, שיתפה מחלקת הקיימות בעיריית כפר סבא פעולה עם התלמידים שחקרו את שטחי הטבע העירוניים בכפר סבא.
יש לציין כי התלמידים התחלקו לצוותים שכללו את כיתת הוותיקים, תושבים בגמלאות שלומדים יחד עם בני הנוער. את שטחי הטבע העירוני שמיפוי, תטמיע העירייה על גבי מערכת ה- GIS העירונית.
במסגרת זו, יצרו התלמידים מסד נתונים לכל שטח עירוני שסרקו בעיר, וציינו לגביו מאפיינים רבים כמו: קליטה סלולארית, ניקיון, התאמה לפעילות, ברזיות ופחים מותקנים ועוד. לאחר מכן, יצרו התלמידים שכבת מידע בתוכנות ממוחשבות, וזו תוטמע על המפה העירונית לרווחת תושבי העיר.
סייבר גיאוגרפי הוא תחום מתפתח בשנים האחרונות, והוא עוסק במרחב הקיברנטי באמצעות יצירת שכבות מידע GIS מבוססות מיקום. כך נוצר בסיס נתונים על גבי מפה המסייע לקבלת החלטות עתידיות. מי עושה בכך שימוש? משרדי ממשלה, צה"ל, רשויות מקומיות, חברת החשמל ורבים נוספים.
הילה טבת, מורת המגמה, סיפרה כי "גאה מאוד בתלמידינו במגמת גאוגרפיה אדם וסביבה , אשר זו השנה השנייה שמגיעים להישג ארצי! בשנה שעברה זכינו במקום השני על מיפוי שינויי האקלים, והשנה במקום השלישי על מיפוי הטבע העירוני. מסלול הסייבר הגאוגרפי מרתק אותי בכך שהוא מקדם את תלמידיי לחזית הטכנולוגיה, מאפשר להם אופק תעסוקתי שכן הוא מכשיר אותם לתפקידי מפתח בחיים האזרחיים ובצבא".