1 צפייה בגלריה
תלמידי בית הספר "רמז" בכפר סבא לומדים בעמידה
תלמידי בית הספר "רמז" בכפר סבא לומדים בעמידה
תלמידי בית הספר "רמז" בכפר סבא לומדים בעמידה
על פי המחקרים האחרונים בתחום הארגונומיה נמצא כי תנועה משפרת קוגניציה, מפחיתה הפרעות קשב ואלימות ואף תורמת רבות לריכוז. לאור ההצלחה יורחב המערך גם לשאר הכיתות בבתי הספר.
בניסוי שנערך בארה"ב בבתי ספר, התברר כי על מנת לאפשר קליטה טובה יותר של החומר הלימודי תלמידים צריכים להיות בתנועה דינאמית, ולכן רצוי לאפשר לתלמידים לנוע בחופשיות בכיתה ולעמוד ליד שולחנות גבוהים. התלמידים שאפשרו להם תנועה ועמידה דינאמית שיפרו באופן ניכר את איכות למידתם והתעניינותם בחומר הלימודי, וזאת בהשוואה לתלמידים הלומדים בישיבה סטאטית.
פרט ליתרון שיפור הלמידה לשולחן עמידה גם יתרונות בריאותיים. בהקשר זה נציין כי מרבית האוכלוסייה מבלה יותר ממחצית משעות היום בפעילות במצבי ישיבה כמו: לימודים, נסיעה בתחבורה, צפייה בטלוויזיה, שימוש במחשב ועוד. ישיבה ממושכת עשויה להוביל, בין היתר, להשמנת יתר ולבעיות גב.
גלית פרדינרו, מנהלת בית הספר "רמז", "לאחר קריאה מרובה של מחקרים בתחום הארגונומיה ראינו לנכון להכניס אלינו לבית הספר שולחנות עמידה. כך ניתנת לילדים האפשרות והבחירה לעמוד ליד שולחן גבוה ולאפשר לגוף להשתחרר, ולהיות במצב של עמידה בזמן העתקה מהלוח ולמידה בזמן שיעור. כך להוביל ללמידה משמעותית ואיכותית וליצור סביבה בריאה יותר לתלמידים".