עם כל האוכלוסיה הצעירה שהגיעה לכפר סבא בעקבות אכלוס השכונה הירוקה, עדיין אוכלוסיית העיר הולכת ומזדקנת.
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
בזמן שלפי הערכות הממוצע בערים ברחבי הארץ הוא 11 אחוז של גימלאים מסך האוכלוסיה הכללית, מסר לנו גורם בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שבכפר סבא כמות הגימלאים יכולה על פי הנתונים שבידו להוות בין 17 ל-20 אחוז מהתושבים בעיר.
מעיריית כפר סבא אישרו לנו כי מדובר ב-19 אחוז מתושבי העיר. 12 אחוז מהנשים ו7 אחוז מן הגברים מוגדרים ברישומי העיריה "אזרחים ותיקים" והמספר צפוי לגדול בהתמדה. המשמעות הברורה היא כי אחד מתוך כל חמישה כפרסבאים הוא מעל לגיל פרישה.
לפי גורם בתוך העיריה, בדיקה פנימית הכוללת בחינת הזכאויות להנחות בארנונה ומספר תווי החניה לאזרחים ותיקים מעלה מספר מדהים של 24 אחוז אזרחים ותיקים מתוך סך תושבי העיר וכי עיריית כפר סבא כבר נערכת להשפעה של הזדקנות האוכלוסיה על המרקם העירוני. מנכ"לית העיריה אושרת גני-גונן כבר נפגשה עם בכירה לשעבר בביטוח הלאומי על מנת לגבש תוכנית עבודה להתמודדות עם התופעה במישור הסוציולוגי והתרבותי.
גידול באחוז הגימלאים הוא משמעותי מאד עבור העיריה מבחינת הכנסות וכן מבחינת שירותים. ההנחות בארנונה והחניה בחינם נוגסות בהכנסותיה של העיריה והגידול באוכלוסיה המבוגרת דורש שירותים כמו מועדונים לקשישים, סניפי קופות חולים וכדומה.
באחת מישיבות המועצה האחרונות העלה חברת סיעת תפו"ח את נושא ההשקעה בגימלאים בעיר ושותפתה לסיעה אתי הדנה העלתה הצעה למרכז שיעזור למי מהם שאינו דובר עברית שפת אם, עזרה במיצוי זכויותיו מול המערכות השונות, כולל סוגיות של פנסיות ליוצאי ברית המועצות וסוגיות דומות.
גורם בתחום הנדל"ן כבר אישר בפנינו שאף על פי שבכפר סבא קומפלקסים רבים של דיור מוגן ושל בתי אבות, הוא מאמין שיש בהחלט מקום לעוד בהתחשב באוכלוסיה וכי נבדקת אפשרות מצידו להשקעה בהקמת בית אבות גדול נוסף בכפר סבא וכי מדובר ב"אוכלוסיה מצוינת, פעילה ומבוססת- אז למה לא?"